ГОДИШЕН ДОКЛАД

на групата за наблюдение на общинската стратегия за развитие на община Мездра/ актуализиран вариант 2005 – 2006 година
Годишният доклад е изготвен съгласно възприетите приоритети и мерки в Стратегията за развитие на община Мездра / Актуализиран вариант за периода 2005-2006 г./ и предложените в Раздел V. Мониторинг и оценка основни показатели, както и Програмата за реализация на Стратегията за 2005 г.:

Приоритет 1: Развитие и ефективно използване на инфраструктурата, създаваща условия за функциониране на бизнеса и за живот на местното население
Мярка 1. Изграждане, поддържане и развитие на инфраструктурата
• Дължина на реконструирана четвъртокласна пътна мрежа (км.; хил.кв.м.); 8,7 км; 52,2 хил.кв.м
• Инвестиции в пътната мрежа (лв); 763 400 лв.
• Селища и брой население от общината, обслужвано от реконструирана четвъртокласна пътна мрежа; 6 142 души
• Дължина на изградена канализационна мрежа (км.); 0,665 км
• Брой на населението, обслужвано от канализационна мрежа; 14 889 /гр .Мездра и част от с.Зверино/
• Относителен дял на населението, обслужвано от канализационна мрежа (%); за града – 98% , за общината – 56,36%
• Инвестиции в канализационната мрежа (лв.); 109 884 лв.
• Дължина на изградена водопроводна мрежа (км.); 0,882 км.
• Дължина на рехабилитирана водопроводна мрежа (км.); 12,69 км.
• Обем на изградени водоизточници (куб.м.); няма нови изградени
• Инвестиции за изграждане и рехабилитиране на водоснабдителната мрежа (лв.); за изграждане – 93 634 лв.
• Брой жители, обслужвани от новите (рехабилитирани) водопроводни мрежи; Лещака /167 жители/
• Относителен дял на населението с режим на водоползване (%); няма селища с постоянен режим
• Относителен дял на населението с достъп до водопровод (%); почти 100%
• Дължина на ремонтираната улична мрежа в населените места (км.); 0,63 км
/ само основни ремонти/
• Брой ремонтирани обекти на образованието, здравеопазването, социалните грижи, културата, спорта и младежките дейности; 15
• Инвестиции в обекти на образованието, здравеопазването, социалните грижи, културата, спорта и младежките дейности (лв.); 265 157 лв. / без текущи ремонти за поддръжка/
• Брой газифицирани общински обекти; 4 / ЦДГ-1, ЦДГ-5, ОДЗ-2, Социален комплекс/
• Инвестиции в нова техника за сметосъбиране и сметоизвозване (лв.); няма през годината
• Дължина на укрепени речни корита (м.). 448 м
• Рехабилитация на улично осветление / бр./ – подменени 200 бр. осветителни тела в населените места/ тип „Ден” – 36 W / – 20 000 лв.
Мярка 2. Оптимизиране и рационално използване на инфраструктурата
• Разработена система за транспортно обслужване на училищната мрежа;
Транспортното обслужване на учащите от територията на Община Мездра се осъществява в съответствие с приетата общинска транспортна схема и чрез специализирани превози , на база предоставени от МОН 2 бр. автобуси за ОУ “ Хр. Ботев “ гр. Мездра и ОУ “ В. Кънчов “ с. Моравица.
По общинската транспортна схема се осигуряват средно по 2 бр. автобусни курсове дневно за превоз на учащите / сутрин и обяд / , а чрез специализираните превози – по 3 бр. автобусни курсове средно дневно.
• Брой транспортни фирми, обслужващи населението на общината;
Автобусните линии от транспортната схема на общината / общинска, областна и републиканска транспортна схеми/ се обслужват от 8 транспортни фирми , като договори за транспортно обслужване на населението Община Мездра е сключила с 3 фирми . Останалите 5 транспортни фирми изпълняват автобусни линии от областната и републиканската транспортни схеми от квотата на други общини / Роман , Враца и Ботевград /.

• Брой транспортни връзки (в денонощието) между Мездра и Враца, Мездра и София, в т.ч. и с ж.п. транспорт;
А. Транспортни връзки между Мездра и Враца :
– общ брой – 26 бр.
– в т.ч. с ж.п. транспорт – 8 бр. / 2 бр. бързи влакове и 6 бр. пътн. Влакове/
Б. Транспортни връзки между Мездра и София :
– общ брой – 15 бр.
– в т.ч. с ж.п. транспорт – 13 бр./ 8 бр.бързи влакове и 5 бр. пътнически влакове /

• Брой транспортни връзки (в денонощието) между населените места и общинския център.
Средно дневно от общинския център до населени места на територията на общината се изпълняват 30 бр. автобусни курсове , като средно до едно населено място този брой е 3.Това са връзките с населени места по направления :
– Мездра – Ослен Криводол
– Мездра – Горна Кремена
– Мездра – Г. Бешовица
– Мездра – Типченица
– Мездра – Елисейна
– Зверино – Мездра
– Очин дол – Мездра
– Мездра – Люти брод
– Мездра – Боденец
– Мездра – Дърманци
– Мездра – Крета
– Мездра – Моравица
– Мездра – Върбешница
– Мездра – Старо село

• Брой училища на едно селище – 0.43
• Брой ученици в едно училище – 219.33
• Разходи за издръжка на един ученик – 187.79 лв.
• Персонал на един ученик – 0.14
• Брой селища, без здравни заведения; 27 населени места
• Брой население, обслужвано от едно здравно заведение. 25 326 жители
Приоритет 2: Укрепване на общинския капацитет за управление на средствата от европейските фондове, подпомагане на бизнеса и развитие на местните партньорства
Мярка 1. Подобряване на общинския управленски капацитет
• Разработена и приета от общината програма за постоянно повишаване квалификацията на служителите от общинската администрация и общинските съветници – През м. декември 2004 г. е разработен Годишен план за обучение на служителите от общинската администрация към ИПАЕИ през 2005 г./ след попълване от всеки служител на Личен план за обучение и на база предвидения размер на финансовите средства за специализирано обучение/. В Плана са предвидени за обучение: 35 служители от администрацията.
Изготвен е Годишен план за обучение към ИПАЕИ и през 2006 г., в който са включени 30 служители/ сума за таксата за обучение – 2805 лв./
• Брой, преминали през квалификационни курсове общински служители и общински съветници: през 2005 г. обучение са преминали: 30 общински служители/ сума за обучение – 5672 лв./ и 6 . общински съветници.
• Брой на общинските служители, обучени по управление на средствата от фондовете на ЕС; 5-ма служители са преминали обучение по управление на средствата от фондовете на ЕС, възможности за финансиране от чуждестранни донорски програми; европейски отговорности на общините по опазване на околната среда. 2-ма общински съветници са преминали обучение по теми: „Европейският съюз и местните власти” и „Регионална политика на страната в процеса на присъединяване към ЕС”.
• Брой спечелени проекти (в т.ч. от ЕС) – 20 проекта, както следва:
Проект 1 “ Старт в кариерата” – 5 973 лв. АЗ
Проект 2: “ От социални помощи към осигуряване на заетост” – 445 507 лв.
Проект 3: “Помощ за пенсиониране” – 28 328 лв.
Проект 4: “Опазване на реколтата” – 6 415 лв.
Проект 5: “Регионална програма за инвалиди” – 2629 лв.
Проект 6: “Асистенти на хора с увреждания” – 81 979 лв.
Проект 7: “Път IV 16017 Зверино – Оселна” – 120 000 лв. „ПИП” – ЕАД
Проект 8: “Път IV 16104 Зверино – Игнатица” – 150 000 лв. „ПИП”-ЕАД
Проект 9: “Път IV 10811 Ослен Криводол –Лик – Дърманци” – 80 000 лв ПИП”ЕАД – София”.
Проект 10: “Път IV 10311 Върбешница – Враца” – 120 000 лв. ПИП”ЕАД”
Проект 11: “Благоустрояване зелени площи ул. Ал. Стамболийски между ул. Славейков и ул. М. Дринов” – 150 756 лв / програма „Красива България/.
Проект: 12 “Допълнително водоснабдяване и канализация на квартал Лещака – Мездра” – 200 000 лв. / Социално-инвестиционен фонд/
Проект 13:”Ремонт на ЦДГ – Зверино” – 11 048 лв. „Красива България” – холандска помощ /за общини, пострадали от наводненията/
Проект 14: “ Обучение и консултации на общини за усвояване на средства по европейски програми”
Проект 15: „ Ремонт път Боденец –Върбешница” – 120 000 лв. ПИП”ЕАД
Проект 16: . Път IV 10811 Ослен Криводол –Лик – Дърманци” – 83 400 лв. целеви за ремонт на четвъртокласна пътна мрежа
Проект 17: „ Ремонт на път Старо село- Царевец – Брусен” – 90 000 лв.
Проект 18: „ Корекция на р.Моравишка – първи етап” – 240 831 лв. ПУДООС.
Проект 19: „Бизнес-инкубатор- Мездра” – 89 120 лв. / МРРБ /
Проекти за възстановяване на щетите от наводненията –
обща сума: 428 061 лв.
• Привлечени в общината средства (в т.ч. от фондовете на ЕС) – 1 814 082 лв.
• Създадено обществено звено за мониторинг на изпълнението на общинския план;
• с решение № 206/30.06.2005 на Общински съвет-Мездра е определена група за наблюдение на общинската стратегия, в която влизат 8 общински съветници; със заповед № 89/ 03.02.2006 г. на кмета на общината е определена и групата за наблюдение изпълнението на Стратегията и Общинския план за развитие, в състав от 7 човека.
• Честота на докладите на звеното за мониторинг; на този етап групите не са се събирали. Предстои изготвяне на годишния доклад на групата за 2005 г.
• Предприети мерки, в резултат на мониторинга;
• Разработена система от преференции за развитие на бизнеса;
Решение 195/ 22.03.2001 г.
На основание чл.21, ал.2 от ЗМСМА Общински съвет-гр.Мездра приема общински преференции за предприятия и фирми, разкриващи нови работни места в община Мездра, както следва:
1.ИКОНОМИЧЕСКИ ПРЕФЕРЕНЦИИ:
– предоставяне на терени, включително и преотреждане за изграждане на малки и средни предприятия /МСП/;
– възможности за разсрочено плащане при участие в общинската приватизация :
за обекти над 30 хил.лв.- до 3 г.
за стратегически инвеститори в обекти над 500 хил.лв.-до 5 години;
– опростена процедура за продажба на имоти и обекти до 10 000 лева;
молби до кмета на общината и насрочване на търг в 15 дневен срок;
– / изм. с решение №134/ 17.12.2004 г./намаляване на наема с 10% за всяко разкрито работно място за отдадените под наем имоти и терени общинска собственост, но не повече от 50% от общия размер на наема.
-достъп до обществени поръчки;
-изграждане на смесени дружества с общината;
-ползване на работна сила от „Дружество за заетост“ ООД
2.ФИНАНСОВИ ПРЕФЕРЕНЦИИ:
Общинска гаранция за част от кредитния риск по кредити предоставени целево на:
– производствени малки и средни предприятия /МСП/;
– високотехнологични МСП;
– експортно ориентирани МСП;
– МСП осъществяващи туристическа дейност;
– МСП – лечебни заведения;
– новообразувани МСП;
– МСП свързани с производство на земеделска продукция.
3.ИНФРАСТРУКТУРНИ ПРЕФЕРЕНЦИИ:
-ускорено изграждане и включване в мрежите на В и К,
електроснабдяване и газоснабдяване;
-проектиране и изграждане на пътни връзки до обекта на инвестиция;
-институционално съдействие на нива община, област, министерство.
4.ИНФОРМАЦИОННИ ПРЕФЕРЕНЦИИ:
-разпространяване на информационни и рекламни материали;
-покани до местни бизнесмени и съдействие за участие във форуми на общинско ,регионално,национално и международно ниво; -осигуряване на широк достъп до информация свързана с общинска приватизация,отдаване под наем на имоти и терени,преференциите които дава Закона за защита при безработица и насърчаване на заетостта при наемане на безработни.
• Брой нормативни документи на общината, в които са включени преференции за бизнеса. 3 / две решения на ОбС: № 195/22.03.2001 г. и № 134/22.12.2004 г. и Наредба за реда за придобиване, управление и разпореждане с общинско имущество, приета с решение № 152/ 24.02.2005 г./ чл. 28, ал. 2/
Забележка: През 2005 г. няма фирми на територията на община Мездра, които да са ползвали тези преференции/ за предходните години фирма „Цветина” – ООД е ползвала преференцията за намаляване на наема с 10% за всяко разкрито работно място за отдадените под наем имоти и терени общ. собственост/
Мярка 2. Засилване взаимодействието с третия сектор на местно, регионално и национално равнище
• Брой на създадените обществени и консултативни съвети в помощ на общинската администрация; 7
Обществен съвет „Икономика, околна среда и развитие на инфраструктурата”
Обществен съвет „Образование и работа с младите хора”
Обществен съвет „Изкуство, култура и историческо наследство”
Обществен съвет „Здравеопазване и здравна култура”
Обществен съвет за социално подпомагане
Обществен съвет „Спорт, туризъм и отдих”
Консултативен съвет по туризъм
• Брой привлечени хора, които участват в обществените съвети; 131
Забележка: Неработещи са обществените съвети: „Икономика, околна среда и развитие на инфраструктурата” и „Здравеопазване и здравна култура”
• Брой проекти, осъществени от общината в партньорство с НПО от страната:
1 проект: “Защото миналото е важно за нашето бъдеще – Крепостта Калето – история и бъдеще”, съвместно със Сдружение с нестопанска цел „Икономическо развитие на Мездра”
• Брой подадени проекто- предложения като водеща организация и в партньорство с НПО:
1. “Договорът за присъединяване на България към ЕС – какво трябва да знаем”
2. “Изграждане дом за възрастни хора с увреждания – гр. Мездра” към СИФ
3. “Икономичен модел на Домашен социален патронаж – достъпен за всички от третата възраст и хората с увреждания”, съвместно със Сдружението за икономическо развитие
4. “Практически измерения на членството на България в Европейския Съюз”
5. “Местни екоинициативи”. – партньор – Търговско-промишлена палата – Враца
6. Активни услуги на пазара на труда – с Клуб „Икономика 2000”

• Брой на неправителствените организации, привлечени от общината за съвместно осъществяване на социални дейности;
– 1 бр. – ЕТ “ЕРИС – Цветан Велчев” с. Зверино. Социална услуга в общността – Домашен социален патронаж
• Брой на населението получило социални услуги, предоставени съвместно от общината и неправителствени организации.
– 14 души в с.Зверино – ДСП
• Дял на социалните услуги, предоставяни от НПО в отношение към всички местни социални услуги – незначителен
Приоритет 3: Развитие на общинската икономика и повишаване на нейната конкурентноспособност
Мярка 1. Преструктуриране на общинската стопанска дейност
• Брой приватизирани общински предприятия; няма
• Сума на активите на приватизираните общински предприятия (хил.лв.);
• Брой на регистрираните смесени предприятия; няма?
• Активи на регистрираните смесени предприятия (хил.лв.);
• Брой на работните места в регистрираните смесени предприятия;
• Брой реализирани публично-частни партнъорства;
• Брой на проектите, изпълнявани съвместно между община Мездра и други общини; съвместен проект на АО”Хемус-Запад”, в която членуват 13 общини и ИМС /Инициатива местно самоуправление/ – обучение по тема:”Повишаване отговорността на органите за местно самоуправление, чрез изменение в законовата рамка” на 01.11.2005 г.
• Сума на проектите, изпълнявани съвместно между община Мездра и други общини (хил.лв.). Подобряване управлението на отпадъците – съвместен проект между община Мездра и община Враца, реализиран 2002-2005 г. на обща стойност 6 мил. датски крони – финансова помощ на Датската агенция за околната среда, чрез датската програма за Централна и Иизточна Европа .
Мярка 2. Подпомагане на малкия и средния бизнес в т.ч. на селскостопанските производители
• Площ на предоставените терени за развитие на производствена дейност и търговия на МСП (кв.м.);
• Създаден Бизнес инкубатор – в процес на довършване
• Брой създадени МСП, в резултат на дейността на бизнес инкубатора; няма на този етап
• Брой услуги, предоставени от бизнес инкубатора на МСП; общината е съдействала на 15 фирми за подаване на заявления за участие в инкубатора
• Брой на МСП, на които общината е съдействала за рекламиране на дейността и е осигурила контакти за намиране на допълнителни пазари. Съдействала е на една фирма
Мярка 3. Използване на природните дадености за развитие на селски, екологичен и религиозен туризъм През 2005 г. е приета Програма за развитието на туризма в община Мездра 2005-2007 г.
• Брой на създадената или подобрена леглова база; в общината има три хотела с общо 110 легла/ х-л «Родина» – 60, комплекс «Ваклинов» – 30, комплекс «Оазис» – с.Зверино – 20/
• Брой на нововъведени/модернизирани хотели; 2 / мотел „Ваклинов” и Туристическа къща в с.Зверино/
• Брой на създадените/подобрени атракции; Етнографски комплекс „Дядо Йоцо гледа” при с. Очин дол
• Създадени нови фирми в областта на туризма; няма
• Обединение на туристическите фирми в професионално сдружение;
Сдружение с нестопанска цел ”Искърско дефиле” – с.Зверино
Сдружение „Ржана” – с.Игнатица
Сдружение с нестопанска цел – АО „Хемус – Запад” – гр. Мездра
Сдружение „Икономическо развитие на община Мездра”
• Брой хора, занимаващи се с туристически бизнес;
106 управители на фирми/ категоризирани туристически обекти- заведения и места за настаняване/
• Брой туристи; 1014 бр.
• Брой реализирани от туристите нощувки в общината; 3439 бр.
• Брой на нови маркетингови инициативи/схеми за промоциране на туристическия бизнес; участие в Национално съвещание с представителите на местната власт и неправителствените организации по актуални проблеми, свързани с развитието на туризма/ организирано от агенция по туризма/
• Брой на организирани конференции/ изложения.

Мярка 4. Привличане на чуждестранни инвестиции
• Обем на чуждестранните инвестиции на територията на общината – 7 мил.евро / „Хемус-М” – АД /
• Брой на чуждестранните фирми, регистрирани на територията на общината;
• Размер на капитала на чуждестранните фирми, регистрирани на територията на общината (лв.);
• Площ на предоставените терени за привличане на чуждестранни инвестиции (кв.м.);
• Създадено звено към общинската администрация за специално съдействие за решаване на проблеми от местна компетентност, свързани с чуждестранните инвестиции;
• Разработена бизнес-визитка на общината. През годината са изготвени две презентации на електронен носител на община Мездра /на български и английски/, в които има раздел „Бизнес”, преиздаден е Каталог на община Мездра на хартиен носител, бяха изготвени два вида брошури/ едната изцяло посветена на „Инвестирането в община Мездра”, които бяха представени при участието на Община Мездра със собствен щанд на пролетния панаир в Пловдив – в палатата на общините/ организирана за първа година/.
Мярка 5. Интегриране на териториалната общност към пазара на труда, стабилизиране и нарастване на заетостта
• Равнище на регистрираната безработица в общината (%); – 15,82 %
• Брой на участниците в програми за временна заетост – 609 ;
• Община Мездра
– НП “ От социални помощи към осигуряване на заетост” – наети 368
– НП “Помощ за пенсиониране” – наети 21
– НП “Опазване на реколта 2005” – наети 4
– НП “Асистенти на хора с увреждания” – наети 39 социални асистенти
– “Заетост на младежи с висше образование в публичната администрация” – наети 2
– Стажуване след обучение – наети 14/ курс компютърна грамотност за хора с увреждания – 8 , курс комп.грамотност – 5 и 1 озеленител в с.Зверино
• Дирекция “Социално подпомагане” – Мездра
– НП “Асистенти на хора с увреждания” – наети 76 лични асистенти
– НП “ От социални помощи към осигуряване на заетост” – наети 3
• “Околчица” с.Моравица
– НП “ От социални помощи към осигуряване на заетост” – наети 8
• Областен управител – Враца
– НП “ От социални помощи към осигуряване на заетост” – наети 7
• СПИ “Кл.Охридски” с.Лик
– НП “ От социални помощи към осигуряване на заетост” – наети 3
• СБРССЗ – Мездра
– НП “ От социални помощи към осигуряване на заетост” – наети 7
• НЧ “Просвета” – Мездра
– НП “Помощ за пенсиониране” – наети 1
• ЕТ “Пуфи 98” гр. Мездра
– НП “Помощ за пенсиониране” – наети 1
• “НИФЕ” ЕООД гр.Враца
– Красива България – наети 24
• СД “Гарант Цонев и сие ” гр.Враца
– Красива България – наети 2
• “Сдружение за икономическо развитие на Мездра”
– Стажуване след обучение – наети 2
• ОУ “Св. Св. Кирил и Методий” гр.Мездра
– НП” Заетост на учители в обучение на деца с увреждания” – наети 1
• “Балкан Искър” АД гр.Мездра
– Програма ФАР – наети 26
• Брой на предприемачите, обучени за развитие на алтернативни дейности – няма;
• Брой на лицата, преминали курсове за квалификация и преквалификация.
197 завършили обучение от тях:
• 112 лица по чл.63, ал.1, т. 1 от Закона за насърчаване на заетостта без осигурено работно място;
• 85 лица по различни програми и мерки /40 – социални асистенти, 34 – Програма ФАР, 10 – Регионална програма за обучение на инвалиди и 1 – НП” Заетост на учители в обучение на деца с увреждания”/

Приоритет 4: Подобряване на непосредствената жизнена среда и на условията за живот на населението в общината
Мярка 1. Увеличаване на обхвата и качеството на публичните услуги
• Дял на обслужваните от ДСП самотни стари хора от всички нуждаещи се;
-2/3 в т.ч. / доставка на топла храна на 96 самотно живеещи от ДСП – Мездра, 39 социални асистенти по НП “Асистенти на хора с увреждания и 26 домашен социален патронаж по НП “От социални помощи към осигуряване на заетост” или общо 605 самотно живеещи/
• Дял на обхванатите в детски градини деца от всички деца на съответната възраст;
91% / по данни от ЕСГРАОН – 841 деца, обхванати – 766/
• Брой на родителите, удовлетворени от качеството на образователните услуги;
Няма такива данни
• Брой ученици, продължаващи в училища с прием след 7-ми /8-ми клас и ВУЗ;
След 7-ми клас – 52; след 8-ми – 66; във ВУЗ – 43
• Дял на учениците, продължаващи образованието си от всички ученици;
99% / за ученици/ от завършилите, продължаващи във ВУЗ – 24.29%
• Коефициент на записване в училище (%); 100%
• Брой вакантни места за учители; няма
• Потребители на административни услуги, удовлетворени от тяхното качество;
През 2005 г. 20 059 граждани за посетили Центъра за услуги и информация на гражданите, с 2,5% повече от 2004 г. Средно-месечна посещаемост – 1672 граждани/ при 1629 през 2004 г./; средно-дневна посещаемост – 79 граждани/ при 77 през 2004 г./ Общо 50 граждани през 2005 г. са попълнили анкета за удовлетвореността от качеството на услугите. От тях само 2 не са доволни от обслужването.
• Брой жители на една лекарска практика в населеното място, в т.ч. в селата;
– 2302 жители
• Брой лекарски практики на едно населено място, в т.ч. в селата.
– 0,4 лекарски практики
Мярка 2. Доизграждане и развитие на базата за спорт и отдих
• Брой изградени нови площадки и комплекси за спорт и отдих; – няма
• Брой изградени кътове за отдих в красиви местности;
Етнографски комплекс “Дядо Йоцо гледа” с. Очин дол
Река Моравешка – ул.”Ал. Стамболийски” в гр. Мездра
• Инвестиции за реконструкция и развитие на общинската база за спорт и отдих (ученически лагер в гр. Шабла, стадиона в гр. Мездра).
– Стадион “Локомотив” гр. Мездра – инвеститор община Мездра – за ремонт 22 786.64лв.
– Ученически лагер в град Шабла – вложена сума за ремонт 3940 лв.

На база изготвения анализза 2005 г. от общинската администрация групата за наблюдение на Стратегията за развитие на община Мездра /актуализиран вариант 2005-2006 г./ направи следните изводи:
1. Много усилия са положени от общинската администрация за реализираните 20 големи проекта и привлечените в общината средства от 1 814 082 лв., както и за разработените в партньорство с НПО 6 проекта.
2. Значителни са усилията по стабилизиране и нарстване на заетостта в общината, чрез включване в различните национални програми.
3. Разширява се системата на предлагане на по-качествени социални услуги на населението и социалния патронаж в общината.
4. Нараства броят на гражданите, ползващи административни услуги в Центъра за услуги и информация. Подобрява се качеството на услугите. През 2005 г. беше разработена и разпространена: Харта на клиента и стандарти за административно обслужване.
5. Обръща се голямо внимание през годината на планирането и провеждането на качествено обучение на общински служители и общински съветници.
6. Разработената система от преференции за развитие на бизнеса на практика не функционира и това налага преразглеждане от Общинския съвет на решение № 195/22.03.2001 г. и решение № 134/17.12.2004 г.
7. Не функционират два от създадените Обществени съвети: “Икономика, околна среда и развитие на инфраструктурата” и “Здравеопазване и здравна култура”, което налага преосмисляне на техните функции и брой участници.

Групата за наблюдение на Стратегията на база изготвения доклад за 2005 г. не предлага актуализация и допълване на Стратегията за развитие на община Мездра.