Промяна в Наредба за условията и реда за установяване на жилищни
ДО
ОБЩИНСКИ СЪВЕТ
М Е З Д Р А
ДОКЛАДНА ЗАПИСКА
ОТ ИВАН АСПАРУХОВ
КМЕТ НА ОБЩИНА МЕЗДРА
ОТНОСНО: Промяна в Наредба за условията и реда за установява-
не на жилищни нужди, настаняване под наем и продаж-
ба на общински жилища – приета с Решение № 162 , Протокол № 20 от 01.03.2005г. на Общински съвет Мездра , изм. и доп. с Решение № 449 , Протокол № 41 от 27.12.2006г., изм. и доп. с Решение № 38 ,Протокол № 5 от 28.02.2008г. на Общински съвет Мездра
Уважаеми дами и господа общински съветници,
Моля да разгледате предложенията за промяна в Наредба за условията и реда за установява не на жилищни нужди, настаняване под наем и продажба на общински жилища, както следва:
Чл.12 /1/ т.3 след текста други лица “ след 13 март 1990 г.” да се запише “ през последните 5 години, преди подаване на декларацията ”
Чл.12 се създава нова т.8 със следния текст:
т.8. Не са носители на вещно право на ползване върху жилища, вила или ид.части от такива имоти, годни за постоянно обитаване.
Чл.15 /2 /след текста въз основа на “ молба декларация” да се запише “ заявление и декларация по образец,утвърден от кмета на общината с входящ номер “.
Чл.15 /2/ се създава нова т.7
т.7. не притежават жилища, вила или ид.части от такива имоти, годни за постоянно обитаване в населените места от III до VIII функционален тип.
Чл.15. /3/ след края на текста да се добави “ в цялата страна, удостоверение за адресна регистрация, удостоверение от служба по вписванията за извършени сделки с имоти на територията на общината или др. населени места по месторождение на членовете на семейството, удостоверение от Звено местни данъци и такси за декларирани имоти и МПС, служебна бележка за доходите от трудово или служебно правоотношение за предходната година, а при наличие на др. доходи- копие от подадена данъчна декларация, копие от договори за наем, когато лицето и членовете на семейството живеят на свободно договарянеи копие от решение на ТЕЛК, ако има такива.”
Чл.18, да се създаде нова ал.4
/4/ картотекираните лица да подават ежегодно до 31 декември декларация за обстоятелствата по чл.12, чл.14 и чл.15.
Чл.23 /1/ след текста декларация да се добави” с доказателства за декларираните обстоятелства”.
Чл.27 /1/ т.1 се видоизменя “ неплащане на наемна цена или ел.енергия и вода за повече от 3 последователни месеца.
Чл.27 текста на т.9 да се заличи и създаде нов текст “ прекратяване на трудовите или служебни правоотношения на наемателите във ведомствени жилища”.
Чл.27 /4/ след текста “бъде продължено” да се допише “ чрез анексиране на договора за наем”.
Чл.27 да се саздаде нова /6/,/7/,/8/ и /9/:
/6/ При отказ жилището да бъде освободено доброволно, на наемателя се връчва заповед по чл.65 от ЗОС за принудително освобождаване със съдействието на РПУ.
/7/ При принудителното изземване на общинското жилище в отсъствие на обитателите им, служителите изготвят протокол-опис в два екземпляра на завареното имущество, който се подписва от съставителя, представител на полицията и двама свидетели. Единият екземпляр от протокол-опис е предназначен за адресатите на заповедта.
/8/ Кметът на общината определя подходящо помещение за съхранението на вещите и осигурява транспортирането им. Вещите се съхраняват за срок от един месец, след което общинска администрация не носи отговорност за тях. Разходите за съхранение и транспортиране са за сметка на лицата.
/9/ След изтичане на срока по ал.8 вещите се продават чрез публичен търг с явно наддаване. От събраните средства се покриват разходите по транспортирането и съхранението на вещите, неплатен наем и други задължения към общината.
Чл.33 да се саздаде нова ал.8 и 9
/8/ Забранява се продажбата на закупени общински жилища за срок от 15 години от купувача или неговите наследници.
/9/ При нарушаване забраната по ал.8, сделката се разваля, като лицата нямат правата по чл.72-74 от Закона за собствеността.
Чл.35 /1/ след текста “ лицата, които” се изменя “ са щатни служители с постоянно трудово или служебно правоотношение в общинска администрация и имат не по-малко от пет години непрекъснат трудов стаж, ако те и членовете на техните семейства отговяарят на следните условия:”
Чл.35 /1/ т.3 след текста други лица “ след 13 март 1990 г.” да се запише “ през последните 5 години, преди подаване на декларацията”
Чл.35 да се създаде нова ал.4
/4/ да отговарят на нормите за настаняване съгласно чл.7 ал.1 от Наредбата.
Чл.39 да се създаде нова ал.4
/4/ Ведомствените жилища се изземват по реда на чл.65 от ЗОС със заповед на Кмета на общината.
Да се създаде РАЗДЕЛ V
АДМИНИСТРАТИВНО – НАКАЗАТЕЛНИ РАЗПОРЕДБИ
Чл.43. Ако наематели или членове на техните семейства повредят общинско жилище, когато деянието не представлява престъпление по НК на Република България се наказва с глоба 500 лв., независимо от имуществената отговорност за причинените вреди.
Чл.44. При подадена декларация с невярно съдържаща информация, лицето се наказва с глоба 200 лв. и се лишава от правото на картотекиране.
Чл.45./1/ Актовете за установяване на нарушенията се съставят от упълномощено длъжностно лице от Общинска администрация и Домоуправителя на жилищния блок, в който се намира общинското жилище.
/2/ Наказателните постановления се издават от Кмета на общината.
/3/ Връчването се извършва по реда на АПК и се обжалва пред АС.
ВНОСИТЕЛ:
/ Иван Аспарухов/